it-säkerhet

F-Secure produkter

Lämna en kommentar

Nu har jag provat F-Secure Safe och F-Secure Freedom ett tag och tänkte berätta lite om min erfarenhet så här långt.
F-Secure Freedom ingår till 30 September i Safe om du köper det hos F-Secure

Om mig
Jag jobbar med IT dagligen och håller på med IT-säkerhet är Det jag prioriterar som högst. Men jag jobbar både i Windows och Linux var Linux har en högre säkerhet än Windows.
Jag testar olika säkerhetslösningar för att få en översyn på hur dom är och fungerar.

Jag har använt F-Secure Internet Security när dom hade sin egna brandvägg med sig och tänkte fortsätta med F-Secure men vart missnöjd med deras val att ta bort brandväggen så jag prova annan säkerhetsprodukt ett tag.

Safe är en produkt från F-Secure och det är deras ”Allt i all produkt” motsvarar hos andra som har Total Security ska det göra men den har inte allt som alla andra har.

Så till vad produkten har i sig

Fördelar för dig som F-Secure beskriver:

  • Skydda alla dina enheter med en tjänst.
  • Snabb och enkel att installera.
  • Ge din PC, Mac, smartphone och surfplatta väldens bästa skydd
  • Undvik onlinehot med automatisk skydd.
  • Säkert surfande på internet med Surfskydd.
  • Säkra bankärenden på nätet med bankskydd.
  • Skydda din personliga information om din mobila enhet försvinner eller blir stulen.
  • Hantera din säkerhet och hitta borttappade enheter med en lättanvänd personlig portal.

Sen nytt i Safe som F-Secure beskriver:

  • Utökat skydd vid nätverksanslutningar med Nätverkskontroll (PC).
  • F-Secure Safe stödjer Windows 10.
  • Utökat skydd mot skadliga program med molnbaserad genomsökning (Mac)
  • Utökat skydd för dina barn med förbättrad föräldrakontroll-funktionalitet (Android och iOS).

Safe gör en Virus scanning på klockslag man väljer om man väljer schemalagd scanning vilket är att rekommendera, den gör sitt jobb snabbt och Jag märker ingen belastning på datorn.

Nätverkskoll gör den med jämna mellanrum för att kontrollera att inge otyg är på ditt nätverk vilket är bra

F-Secure Safe ligger i bakgrunden och stör mig inget medans jag sitter vid datorn.

Till Freedom den sköter sig jätte bra jag är då Nöjd så här länge med den men ställer till lite problem om du byter land och ska in på exempel Skype, Facdbook m.m.

Jag fick problem med licens nyckeln där i mot, när jag installera om datorn. Så jag kontakta bara F-Secure supporten via chat inne på (My Safe) kontot man skapar för att köpa F-Secure online och sköter ärenden där ifrån, jag måste då säga att F-Secure supporten var vänlig och hjälpsam och löste mitt problem med licens nyckeln väldigt fort så tummen upp för supporten och dom hör av sig till dig för att kolla att allt fungerar som det ska efter ditt ärende vilket jag tycker är jättebra dom tar hand om sin kund på ett bra sätt. Plus på kanten är ju att det är ett Nordiskt säkerhetsföretag och att dom har support personal som pratar på Svenska.

Trotts att avsaknaden av brandväggen så tycker jag F-Secure Safe är värt att testa den använder Windows bandväggen med tillägg för att förstärka brandväggen. Jag ställt frågan till Supporten om deras egna brandvägg men dom kan ej svara på om den kommer tillbaka och skulle den det så skulle den få högsta betyg av mig.

F-Secure Freedom är en bra VPN är värd att testa med den gör sitt jobb och jag hoppas på fortsatt förbättringar i den

Läs mer om F-Secure Safe

F-Secure har ett program som kollar din Router att den är säker läs mer och testa hos F-Secure

F-Secure produkter övrigt

F-Secure Safe

F-Secure Internet Security

F-Secure Freedome The Washington Post Rekommenderar F-Secure Freedome för onlinesäkerhet, Financial Times Ger Freedome ger 5/5 Stjänor

F-Secure Booster Bosta ditt system

F-Secure Key

F-Secure Buddy

F-Secure Router Checker

F-Secure Online Scannercert_consumer_2015_06F-Secure

F-Secure har fått utmärkelsen 4 år i rad från oberoende test organet AVTEST bästa skyddetLäs mer hos F-Secure

IT-Säkerhet

Kommentera

